לא תאמינו מה אומרים מומחי USPSTF על שימוש בסיגריה אלקטרונית

הנה ארגון שאתם בטח לא שמעתם עליו – USPSTF (The U.S. Preventive Services Task Force). כוח משימה המונה מומחים בתחום הרפואה ומניעת מחלות שפועל על מנת להילחם ולמנוע מחלות בקרב הציבור האמריקני. ארגון ה- USPSTFנולד כבר לפני 40 שנים כאשר מטרת-העל של הארגון היא לסקור מחקרים מדעיים ועדויות שהצטברו ועל סמך אלו לבסס המלצות רפואיות ומניעתיות עבור רופאים מקצועיים בארצות הברית.

מדובר בארגון עצמאי המבוסס על התנדבות בלבד ובפאנל האחרון שהתכנס – הם הצהירו כי ניתן לגמול צעירים מסיגריות טבק רגילות על ידי שימוש בסיגריה אלקטרונית.

הסיגריה האלקטרונית כאן כדי להישאר

אידוי סיגריה אלקטרונית אינו עניין שולי בתרבות בת-ימינו. הסיגריה האלקטרונית שינתה את חייהם של מספר רב של מעשני סיגריות טבק בכל העולם וכמה שמנסים להלחם בתופעה, היא רק מתגברת וצוברת יותר ויותר משתמשים. הסיגריה האלקטרונית רשמה הצלחות רבות במיוחד לאור הזמן הקצר שהיא בתודעה הציבורית. ולמרות שהיא חוללה מהפכה בקרב מעשנים כבדים רבים, עדיין חלק גדול מהאוכלוסייה נותר סקפטי לגביה.

יחד עם זאת, קהילת צרכני הסיגריות האלקטרוניות עשתה דרך ארוכה ועשור האחרון. יש לנו היום כבר מחקרים מדעיים שתומכים בסיגריה אלקטרונית כחלופה טובה ובריאה יותר לסיגריות הטבק הרגילות וכן מחקרים שמוכיחים כי ניתן להיגמל בעזרת סיגריות אלקטרוניות מסיגריות רגילות. והמחקרים האל מחלחלים ומשנים את דעתם גם של הסקפטיים הגדולים ביותר בקהילה המדעית והקלינית.

פאנל מומחי USPSTF תומך במוצהר בסיגריה האלקטרונית

ממש לאחרונה התכנס פאנל מומחי USPSTF במרילנד שארצות הברית ויצא בהצהרה שהיא לא פחות ממדהימה. במסגרת המלחמה שהם מנהלים במניעת עישון בקרב מתבגרים הם הודיעו כי הם תוכנים בסיגריה האלקטרונית. התמיכה שלהם היא למעשה עוד הוכחה שמדובר בפתרון יעיל ובריא לסיגריות הטבק. לדידם, רופאים צריכים להפנות באופן פעיל מתבגרים שמעשנים לסיגריות אלקטרוניות במטרה למנוע התמכרות בקרב מתבגרים צעירים.

לצד התמיכה המוצהרת שלהם בסיגריה האלקטרונית כאלטרנטיבה למתבגרים שמעשנים סיגיריות טבק רגילות, הם הדגישו את הצורך בחינוך הנוערו במתן שירותי ייעוץ. הם מאמינים כי יש לבצע עוד מחקרים שיבחנו דרכים נוספות לגמול מתבגרים מסיגריות רגילות, תוך שהם מציינים כי רבים מתחילים לעשן עוד לפני שהם מגיעים לגיל 18, כ-90 אחוזים.

סיגריה אלקטרונית

הצהרת ד"ר מיכאל סילסרסטין בפאנל USPSTF במרילנד

ד"ר מיכאל סילברסטין, חבר ותיק בארגון USPSTF, אמר: "מניעת שימוש במוצרי טבק היא משימה קריטית וחשובה להצלת בריאות הציבור האמריקני כולו. כל בני הנוער נמצאים בסיכון לשימוש במוצרי טבק לכן חשוב להתערב ולעזור במניעה, כך שלא יתחילו בכלל."

היעילות של סיגריה אלקטרונית מוכחת

יש כבר מחקרים רבים שראו אור בשנים האחרונות שמוכיחים שאידוי בסגיריה אלקטרונית הוא פתרון אפקטיבי מאוד להיגמלות מסיגריות טבק והפחתת הסיכונים הכורכים בהרגל ובהתמכרות אליהן. כך למשל, יש מחקר שנערך באוניברסיטת לואיסוויל שמצא שאידוי הוא האמצעי היעיל ביותר להפסקת עישון סיגריות טבק בהשוואה לאמצעים אחרים שנבדקו, לרבות מסטיקים ומדבקות ניקוטין ואפילו יעילים יותר מתרופות מרשם להפסקת עישון, כגון: ורניקלין.

גם באנגליה מסכימים עם הצהרת ארגון USPSTF האמריקני. הארגון הבריטי לבריאות הציבור הוציא לאור מחקר שנערך ב-2015 שהוכיח כי סיגריה אלקטרונית בטוחה יותר ב-95% מסיגריות הטבק.

מחקר אחר שנערך במרכז רוזוול פארק מצא כי סיגריות אלקטרוניות מכילות 93% פחות רעלנים מסיגריות טבק רגילות. ומחקר אחר הוכיח כי הסיכוי של צרכני סיגריות אלקטרוניות ללקות בסרטן קטן ב-57,000 פעמים מצרכני סיגריות אלקטרוניות.

לסיכום

אידוי בסיגריה אלקטרונית הוכח במספר רב של מחקרים ככלי יעיל מאוד למניעת עישון ולהיגמלות מעישון. וכי מדובר באלטרנטיבה היעילה ביותר והבריאה ביותר ביחס לאמצעים אחרים שמוצעים היום.

אפשר רק לקוות שהפנל הזה השפיע על סדר היום הציבורי וישנה את האופן שבו סיגריות אלקטרוניות יתפסו. ככל שיותר ויותר אנשים יחשפו לנתונים האמיתיים ומחקרים המדעיים, כל הציבור יהיה חכם יותר ויוכל לבחור בצורה מושכלת.

כתיבת תגובה